a few months ago

Motivatie om af te vallen (DIT WERKT ECHT!)

De meesten van ons gaan door de vicieuze cyclus van gewichtsverlies van wanhoop.

Je wordt gemotiveerd en overtuigd wakker dat VANDAAG absoluut de dag wordt waarop je gezonde keuzes zult maken en voorgoed aan je afslankprogramma zult blijven. Maar een paar uur later … je hebt maar één verleidelijke donut nodig om je voornemen te glaceren.

Waarom blijft dit gebeuren?

Niemand hoeft je immers te vertellen dat je in vorm moet komen, omdat je precies weet waarom wat afvallen je goed zou doen. Je weet dat afvallen beter zou zijn voor je lichaam, je fysieke gezondheid zou verbeteren en minder kans op hartaandoeningen, beroertes en kanker zou hebben. Gezond gewichtsverlies, beter eten en actiever zijn, kunnen ook gunstig zijn voor jouw geestelijke gezondheid. Dus waarom kun je niet gemotiveerd genoeg zijn om op koers te blijven?

Nou, het goede nieuws is dat blijvende motivatie voor gewichtsverlies slechts een paar eenvoudige gewoonten is.

Als je dit leest, gefeliciteerd – je hebt al de motivatie die je nodig hebt om te beginnen! Hier bij KramerTalks zijn we hier om je te helpen die motivatie naar het volgende niveau te brengen – en om je te helpen bij het verslaan van al jouw doelstellingen voor gewichtsverlies!

We willen dat je je doelen bereikt, dus hebben we een aantal stappen samengesteld om je motivatie voor gewichtsverlies te helpen vergroten. Blijf lezen om erachter te komen wat ze zijn!

“Streef naar vooruitgang, niet naar perfectie.”

Maar eerst…

Wij van KramerTalks hebben een programma uitgeprobeerd dat je helpt om een gezondere levensstijl te creëren. Het Droog Trainen Protocol voor mannen en het Droog Trainen Protocol voor vrouwen beweert zo een totaalpakket te zijn. Direct in het begin van het (trainings)programma vertellen zij jou dat jij ervoor zult moeten werken. Dat het belangrijk is om aan je lichaam te denken en niet aan het (snelle) resultaat. Als jij van start gaat met het Droog Trainen Protocol (DTP), ga jij eerst werken aan jouw manier van denken, oftewel jouw mindset. Dat vind ik zó sterk aan dit programma. Als jij jouw doelen, wensen en mindset vanaf het begin af aan al in orde hebt, ga jij zeker weten resultaten boeken. Geen onzin, maar een wetenschappelijk onderbouwend programma.

LET OP: KramerTalks maakt gebruik van een kortingspagina.
Je betaalt hier minder dan op de normale aankoop pagina! De link hieronder stuurt je direct naar de hogere kortingspagina zodat je veel goedkoper uit bent:

Kortingspagina voor mannen

Kortingspagina voor vrouwen

1. Begrijp je doel om af te willen vallen

Stel jezelf de volgende vraag: waarom wil je afvallen?

Heb je een speciale gebeurtenis in het verschiet waar je je op je best wilt voelen? Is een gezondheidsprobleem opgestoken en heeft het je aangemoedigd om gezonde veranderingen aan te brengen? Of wil je gewoon je algehele gezondheid en fitheid verbeteren?

Afvallen zou nooit een snelle oplossing moeten zijn. Als er een evenement op komst is waarvoor je 5 kilo wilt verliezen, vraag jezelf dan af of je blij bent om ze te verliezen en terug te winnen. Rage diëten en snelle oplossingen (sap reiniging, soepdiëten, radicaal verwijderen van voedselgroepen) kunnen succesvolle resultaten opleveren, maar je zult eerder het gewicht terugkrijgen dan afhouden. De Centers for Disease Control and Prevention (CDC) hebben bewijsmateriaal gepresenteerd waaruit blijkt dat mensen die geleidelijk en gestaag afvallen (met een snelheid van 0,5 tot 1 kilo per week) succesvoller zijn om op lange termijn af te blijven vallen. In plaats van een snelle oplossing, zou afvallen onderdeel moeten zijn van een voortdurende levensstijl die veranderingen op de lange termijn in dagelijks eet- en sportgewoonten omvat.

Als het belangrijk voor je is om dat grote evenement goed te voelen, neem dan de tijd om tijdig positieve levensstijlveranderingen aan te brengen. Minstens een maand om 5 kilo te verliezen – omdat er absoluut geen gezonde manier is om die hoeveelheid gewicht in een week te verliezen. Wat meer is, je zult je zelfverzekerder en in controle voelen wetende dat, in plaats van te kiezen voor een snelle oplossing, de kilo’s die je hebt verloren voorgoed verdwenen zijn.

Wat jouw reden ook is om af te vallen, regelmatig jouw oorspronkelijke doel opnieuw lezen/benoemen, helpt je op koers te blijven. Voordat je begint, moet je doelen stellen die haalbaar en realistisch zijn. 

“Als je niet helemaal gaat, waarom gaan?” – Joe Namath

2. Schrijf je doelstellingen voor gewichtsverlies op

 

Onderzoek toont aan dat mensen die doelen stellen, deze met meer succes kunnen bereiken.

Specifiek zijn over jouw doelstellingen voor gewichtsverlies is wat ze realistischer en haalbaarder maakt. Als mens zijn we hard-wired aan doelen die zijn te bereiken:

  • Specifiek
  • Meetbaar
  • Haalbaar
  • Relevant
  • Tijdgebonden

Deze staan bekend als SMART-doelen, en deze theorie kan worden toegepast op elk doel dat je wilt instellen voor jezelf. In termen van gewichtsverlies zou een SMART-doel kunnen zijn:

“Ik loop elke maandag, woensdag en vrijdag 30 minuten op de middelbare school van 07:30 tot 08:00 uur.”

Dit doel is zo specifiek. Dat is wat het mogelijk maakt en waarom we succesvoller zijn als we op deze manier over onze doelen nadenken.

Ga nog een stap verder en noteer jouw SMART-doelen. Het is bewezen dat het opschrijven van doelen succes oplevert. Uit een Harvard Business Study bleek dat de 3% afgestudeerden van hun MBA die hun doelen hadden opgeschreven, uiteindelijk tien keer zoveel verdiende als de andere 97% samen, slechts tien jaar nadat ze afstudeerden. Denk maar aan wat het opschrijven van je doelen kan doen voor je inspanningen om af te vallen!

 

“Het gaat niet alleen over het verliezen van het gewicht, het gaat over het verliezen van de levensstijl en de mentaliteit die je daar hebben gebracht.” – Steve Maraboliinvalt

3. Stel kleine, realistische dagelijkse doelen

Als je vanuit de SMART-doelen waarover we zojuist hebben gesproken, vind je het misschien gemakkelijker om stel dagelijks kleine, realistische doelen in plaats van een gewaagd doel voor gewichtsverlies. Gewichtsverlies gaat immers over het gezonder en fitter maken – en niet alleen over het getal op de weegschaal.

Dagelijkse korte termijndoelen zijn gemakkelijker te volgen en te meten (zoals elke ochtend 10 minuten aan cardiovasculaire oefeningen doen) dan enorme, willekeurige doelen (verlies 25 kilo binnen de volgende maand, een onmogelijk doel). Ze geven je ook de aanmoediging die je nodig hebt om door te gaan. De trap oplopen zonder buiten adem te raken, nog 5 minuten joggen of een nieuwe les in de sportschool proberen – zijn de dingen die zorgen voor voortdurende motivatie op jouw reis naar gewichtsverlies.

Hoewel je misschien niet elke dag de doelen bereikt die je jezelf hebt gesteld, zul je onvermijdelijk merken dat je op sommige dagen dichter bij je doelen komt dan op andere. Het maakt echt niet uit. Blijf proberen en blijf jezelf nieuwe doelen stellen.

 

“Je lichaam is de bagage die je door het leven moet dragen. Hoe meer overbagage, hoe korter de reis. ”- Arnold H. Glasgow

4. Zoek een groep gelijkgestemde

Proberen om gewicht te verliezen kan een eenzame reis zijn, hoe goed je ook bent in het stellen van doelen. Velen van ons doen het alleen in de hoop dat onze wilskracht ons zal ondersteunen – dat, of we voelen dat we de enige zijn die gezonde veranderingen in onze levensstijl moet aanbrengen. Helaas is het ook veel gemakkelijker om alleen te falen dan als onderdeel van een sterke, ondersteunende groep. 

Als je die extra kilo’s voorgoed wilt verbannen, heb je een dorp met mensen achter je nodig. Doe wat je moet doen om een ​​ondersteuningssysteem op te bouwen: 

  • Word lid van een online fitnesscommunity,
  • huur een personal trainer in,
  • zoek een buddy voor verantwoording afleggen met vergelijkbare doelen of
  • lid van een fitnessgroep of sportschool.

Deze mensen houden je verantwoordelijk voor het verschijnen en voor het boeken van vooruitgang. Als je gedijt op competitie, draai het dan om en gebruik het in je voordeel – neem het op tegen een vriend in de spin-klasse, of zwem baantjes met een buddy. Wat je ook doet, sta niet toe dat hun vooruitgang – vooral als die vooruitgang op de schaal is – je een slecht gevoel geeft of je ervan weerhoudt je eigen doel te bereiken.

Als jouw partner of gezin de verandering niet met je doorvoert, leg ze dan uit dat je fitter en gezonder wilt zijn en waarom dit belangrijk voor je is. Na dit gesprek zullen ze laten zien hoe belangrijk het voor je is en kunnen ze vragen hoe ze je kunnen ondersteunen. Open en eerlijk zijn over je doelen met anderen, verkleint je kansen om jezelf in de precaire positie te vinden waar er te veel junkfood is en niet genoeg wilskracht om rond te gaan.

 

“Discipline is kiezen tussen wat je nu wilt en wat je het meest wilt.” – Abraham Lincoln

5. Houd een voedseldagboek bij

“Wat gemeten wordt, wordt beheerd.” De eeuwige woorden van Peter Drucker luiden net zo goed voor gewichtsverlies als voor management .

Schrijven in een dagboek was misschien ooit voorbehouden aan tieners, maar nu is het voor iedereen. Er zijn online apps (MyfitnessPal) en een overvloed aan mooie notebooks die je bij dit proces kunnen helpen.

Het bijhouden van hoeveel je eet en traint, is een geweldige manier om jouw voortgang van het gewichtsverlies vast te leggen en erover na te denken. Online apps zoals MyFitnessPal werken doordat je kunt invoeren wat je op een bepaalde dag hebt gegeten – uit een database van tienduizenden geregistreerde etenswaren, van supermarkten en restaurants – evenals elke oefening die je hebt gedaan. Als je moeite hebt om de calorie-inhoud of portiegroottes te berekenen, kan een dergelijke app handig zijn. Naast het bijwerken van jouw gewicht, kun jij foto’s uploaden terwijl je bezig bent, zodat je het fysieke verschil in jouw lichaam in de loop van de tijd kunt zien. Dit kan een geweldige motivator zijn!

Het bijhouden van een voedingsdagboek is niet alles, maar het kan je helpen jouw voortgang bij te houden en jouw eetgewoonten beter te begrijpen. Je moet ook eens kijken naar de voordelen van maaltijdplanning en je nieuwe vaardigheden gebruiken om je te helpen vooruit te plannen en effectiever te winkelen.

6. Beloon jezelf

Een kleine beloning voor een goed uitgevoerde taak helpt de motivatie enorm – denk maar aan de vreugde die je voelde toen je als kind een sticker of stempel kreeg in je huiswerk dagboek! Zelfs kleine beloningen zijn genoeg om mensen te motiveren een stap verder te gaan, dus er is geen betere reden om jezelf te belonen wanneer je een mijlpaal bereikt.

Probeer te voorkomen dat je jezelf beloont met eten. Een gezond voedingspatroon moet regelmatige lekkernijen bevatten, omdat het vermijden van deze gewoonweg leidt tot sterke verlangens en de neiging om van de wagen te vallen. Dus, of je jezelf nu trakteert op een dag in de spa, een nieuwe yogabroek of een time-out met vrienden, jezelf belonen is een geweldige manier om gemotiveerd te blijven en al het werk te herkennen dat je al hebt gedaan om je doelen te verslaan.

“Je lichaam hoort alles wat je geest zegt. Blijf positief. ”

7. Positief praten

Afvallen is zowel een mentale als een fysieke uitdaging. Gemotiveerd blijven, vooral als je het gevoel hebt dat je vooruitgang is gestagneerd, kan heel moeilijk zijn – veel moeilijker dan gezonde veranderingen in je dieet aanbrengen of regelmatig naar de sportschool gaan. Daarom kan het nuttig zijn om een ​​mantra te maken die je regelmatig voor jezelf kunt reciteren om je gemotiveerd te houden.

Het lijkt misschien gek om mee te beginnen, maar tegen jezelf – hardop – een uitspraak zo simpel als “Ik zal vandaag gezonde keuzes maken” kan je helpen je reserves aan mentale weerbaarheid en zelfvertrouwen op te bouwen wanneer dat nodig is om belangrijke beslissingen te nemen.

In plaats van zich te concentreren op de minpunten, hebben mensen die positief tegen en over zichzelf kunnen praten meer kans op een hoger zelfvertrouwen – en verliezen ze uiteindelijk meer gewicht. Ze zijn ook meer geneigd om door te gaan met hun plannen.

 

“Een groot deel van het verliezen van gewicht is geloven dat je het kunt doen en beseffen dat het niet van de ene op de andere dag zal gebeuren.” – Onbekend

8. Kies een plan voor gewichtsverlies dat bij je past. 

Vandaag de dag zijn er een overvloed aan dieetplannen om uit te kiezen van. Het is het beste om iets te kiezen dat bij je past als individu, in plaats van wat op dit moment trending is, omdat rage-diëten meer kwaad dan goed kunnen doen.

Hoewel de KETO-, Whole30- en Atkins-diëten overal op sociale media te vinden zijn, betekent dit niet dat ze geschikt voor je zijn. Het verwijderen van hele delen van jouw dieet kan gevaarlijk zijn en je weinig of geen energie geven om andere positieve veranderingen aan te brengen. Ga met je buik om – als iets niet goed voelt, doe het dan niet. De overgrote meerderheid van ons zal in staat zijn om gewicht te verliezen door eenvoudige, kleine veranderingen in onze voeding aan te brengen. Het vermijden van ’s avonds laat eetbuien, uit de hand gelopen portiegroottes en bewerkte voedingsmiddelen kan veel effectiever voor je zijn dan het gezamenlijk verwijderen van koolhydraten; terwijl je meer groenten en fruit eet, kan het verminderen van je calorie-inname en het wegsnijden van snacks de duw zijn die je nodig hebt om te voelen – en er op je best uit te zien.

Het belangrijkste om te onthouden is dat al deze stappen een zekere mate van nadenken en planning vereisen. Of de veranderingen nu groot of klein zijn, meer georganiseerd en opzettelijk zijn de sleutels tot het vinden van de motivatie om af te vallen. Je zult snel op weg zijn naar een gezondere, gelukkiger en fittere jij.

Succes!

Het Droog Trainen Protocol voor mannen en het Droog Trainen Protocol voor vrouwen kunnen je helpen jouw doelen te bereiken. Dit is een programma dat geen rage is, omdat het geen magische (snelle) resultaten beloofd. Dit programma verziet je juist van kennis en de juiste mindset, dit maakt het op langer termijn een goede keuze.

Youri Kramer

Youri is een ICT specialist en is gepassioneerd bezig om zichzelf verder te ontwikkelen. Aan de hand van KramerTalks neemt hij anderen mee in zijn ontwikkelingsproces. Informatie die hij opdoet geeft hij via dit platform weer door aan anderen. Met zijn artikelen probeert hij zijn leerstof om te zetten in lesstof.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: