a few months ago

Je gedachten bepaalt je toekomst

We zijn wat we denken. Alles wat we zijn ontstaat met onze gedachten. Met onze gedachten maken we de wereld. ”Boeddha

Vanuit een esoterisch en kwantumfysisch oogpunt beïnvloeden onze gedachten, gevoelens, overtuigingen en intenties ons energieveld. De wetenschap heeft ontdekt dat er een enorm verenigd universeel energieveld is en dat we ons allemaal in hetzelfde veld bevinden. In 1944 identificeerde Max Plank het bestaan ​​van dit verenigde veld en noemde het ‘de Matrix’. Hij geloofde dat, onder alles wat we kunnen zien, inclusief ons lichaam, er een intelligente en bewuste geest is. Gregg Braden noemt dit ‘de goddelijke matrix’. Anderen noemen het ‘God’ of de ‘universele geest’.

Onze individuele energievelden communiceren voortdurend met elkaar en met dit enorme universele energieveld. Onze gedachten en gevoelens vormen en beïnvloeden ons energieveld, elk moment van ons leven, en de energie die we uitstralen heeft invloed op wat we ervaren. Ons individuele energieveld communiceert voortdurend met alles om ons heen. Misschien relateert dit hoe ongelooflijk krachtig onze gedachten, gevoelens, overtuigingen en intenties zijn!

Als we bijvoorbeeld een groot aantal negatieve emoties en traumatische herinneringen in ons energieveld hebben, kan dit een impact hebben op ons dagelijks leven. We kunnen een laag zelfbeeld hebben en aarzelen om initiatieven te nemen en voor onszelf op te komen. We kunnen keuzes maken die niet in ons belang zijn. We kunnen moeilijke relaties hebben omdat de mensen in ons leven onze innerlijke onrust terugdenken.

Aan de andere kant, met een overwegend positieve kijk en een algemeen goed gevoel over onszelf, is het veel waarschijnlijker dat we positieve ervaringen in het leven zullen hebben. We kunnen misschien beter luisteren naar onze intuïtie en betere keuzes maken. Onze relaties kunnen meer voldoening geven omdat ze onze positieve kijk op ons weerspiegelen.

We creëren voortdurend onze realiteit – positief of negatief of ergens tussenin.

De binnenkant is belangrijker dan de buitenkant

Toen ik ontdekte dat er een limiet was aan wat ik aan de buitenkant kon veranderen, begon ik naar binnen te gaan. Wanneer je je realiseert dat wat er in je omgaat het belangrijkste in je leven is, heb je wat vaak een “bewustwording” Er is niet echt iets aan de buitenkant, want alles aan de buitenkant is zogezegd een gevolg van wat er binnen gebeurt. Je gedachten, houdingen, gevoelens en overtuigingen worden naar buiten weerspiegeld in de vorm van je ervaringen, relaties en gebeurtenissen. Het is allemaal één energie.

Heb je bijvoorbeeld gemerkt dat wanneer je gestrest bent, er ook andere dingen fout lijken te gaan? Dit komt door acteren vanuit een plaats van disharmonie. Je innerlijke mentale of emotionele toestand is uit balans en het resultaat is dat dit naar buiten wordt weerspiegeld in de vorm van stressvolle of uitdagende ervaringen. Aan de andere kant lijkt het goed te gaan als je je kalm voelt. Je dag verloopt goed, je hebt goede gesprekken met mensen om je heen en je ontdekt misschien iets leuks of interessants.

Natuurlijk is dit niet altijd het geval. Je kunt je gestrest voelen en het blijft goed. Het is wanneer de stress en de negativiteit een kritiek punt hebben bereikt dat het je leven en je omstandigheden ernstiger begint te beïnvloeden. We zijn ontworpen om een ​​bepaalde hoeveelheid stress, moeilijkheden en uitdagingen aan te kunnen, en de meesten van ons zijn in staat om dingen uit te werken en terug te keren naar een positieve en meer ontspannen toestand. Het is echter wanneer we lijden aan langdurige stress, of zelfs trauma, dat dit ons leven kan domineren en kan leiden tot negatieve ervaringen, zoals gezondheidsproblemen, relatieproblemen, depressie en dingen die over het algemeen niet zo goed werken.

Dus, of je je er nu bewust van bent of niet, je vermogen om te denken, voelen en voorstellen werkt altijd. We visualiseren of zien voortdurend dingen in ons hoofd en die gedachten en beelden zijn de eerste stap in wat we in ons leven creëren, net zoals een architect eerst nadenkt over hoe ze een gebouw eruit willen zien en dan het is een realiteit. Het kan echter een beetje een uitdaging zijn om ons bewust te worden van onze eigen denkpatronen, maar zodra we ons bewust worden, kunnen we ze ook beginnen te veranderen.

Wie praat er?

Naar schatting verwerkt het menselijk brein tussen 50.000-70.000 gedachten per dag. Er is altijd iets aan de hand in de geest, en helaas zijn de meeste van die gedachten repetitief, wonen ze in het verleden, zijn ze bang voor de toekomst of gewoon volslagen onzin. Hoeveel van deze gedachten denk je dat je kent?

De meeste repetitieve gedachten zijn automatisch – geprogrammeerd in het onderbewustzijn en voorbij ons bewuste bewustzijn. En wist je dat de bewuste geest ongeveer 40 bits informatie per seconde kan verwerken, maar het onderbewustzijn kan 40 miljoen bits informatie per seconde verwerken!

Gezien het enorme aantal gedachten en de ongelooflijke kracht van het onderbewustzijn, vraag je je misschien af ​​of we ooit de controle hebben? Maar ik denk niet dat we onze gedachten moeten beheersen, hebben gewoon wat ik een ‘mentale poort’ noem, zodat negativiteit niet in ons onderbewustzijn sijpelt op basis van eerdere denkpatronen en ervaringen.

Het is belangrijk om te begrijpen dat de meeste van onze negatieve gedachten in de kindertijd zijn geprogrammeerd en die gedachten zijn rechtstreeks in ons onderbewustzijn terechtgekomen – onbetwist. Deze gedachten en overtuigingen kwamen waarschijnlijk van onze ouders, leraren of andere volwassenen, en als kinderen absorberen we ze gemakkelijk en worden ze onze gedachten. Na verloop van tijd kunnen deze gedachten veranderen in negatieve overtuigingen, zoals ‘Ik ben niet goed genoeg’ of ‘de wereld is een gevaarlijke plek’ en emotionele reacties oproepen die ons overweldigen voordat we kunnen verwerken wat er is gebeurd. Gedachten ondersteunen ons of niet. Sommige kunnen nuttig en effectief zijn. Anderen kunnen beperkend, negatief en schadelijk zijn, en veel gedachten kunnen gewoon mentaal geluid zijn, niets belangrijks.

Het is dus de moeite waard om jezelf de vraag te stellen:

  • wat voor soort gedachten wil je voornamelijk denken?
  • Hoe wil je je hersenen en je toekomst vormgeven?
  • Omgaan met negatieve gedachten

Hier zijn een paar dingen die je kunt doen:

Stel je voor hoe jonge kinderen en dieren in de wereld handelen: ze zijn verbonden met wat er in het heden gebeurt. Probeer een zachte nieuwsgierigheid tot leven te brengen, net als dieren en kinderen. Wanneer we onze gedachten op deze manier benaderen, zijn we meer ontspannen en hebben we niet zo’n behoefte om ze als goed of slecht te bestempelen. In plaats daarvan verkennen we ze gewoon, met een kinderlijk wonder, en laten we niets meer zijn dan wat ze zijn – gedachten.

Beoefen yoga – vooral de iets moeilijkere houdingen: Yoga is een vorm van meditatie. Wanneer we yoga beoefenen, raken we meer verankerd in het heden, omdat ons bewustzijn is gericht op wat er in het lichaam gebeurt. Het is vooral handig om te focussen op meer uitdagende houdingen zoals naar beneden gerichte hond, plank of krijger 1, en om bewust te zijn van eventuele sensaties en zelfs wat ongemak. Probeer elke pose te omarmen, aanwezig te zijn en er doorheen te ademen. Wanneer we ons depressief of angstig voelen, voelt het soms alsof het nooit zal eindigen, maar door het beoefenen van uitdagende yogahoudingen leren we de uitdaging aan te gaan en erop te vertrouwen dat het, net als al het andere, voorbij zal gaan.

Neem een ​​bewuste douche: alle activiteiten die we dagelijks uitvoeren, zoals douchen, worden vaak de meest hersenloze, omdat we ze doen op automatische piloot. De volgende keer dat je onder de douche staat, concentreer je je op het gevoel van het water op je huid. Let op de temperatuur. Hoe is de druk? Let op de geur van je shampoo. Breng jezelf echt in het moment en denk echt na over wat je doet. Merk op hoe deze ervaring verschilt van jouw gebruikelijke routine.

Gebruik je handen: maak iets met je handen. Activiteiten zoals schilderen, naaien, aardewerk, bakken, fotografie, doe-het-zelf, tuinieren, kleuren of iets praktisch kan ongelooflijk rustgevend, de moeite waard zijn en je helpen om meer innerlijke rust te creëren.

Ga de natuur in: maak een eenzame wandeling in de natuur en kijk echt naar wat je kunt zien, zoals de bomen, planten, bloemen en lucht. Deze activiteit kun je het beste alleen doen, zodat jij je echt op jouw ervaring kunt concentreren.

Als je je negatief, depressief en angstig voelt, vergeet dan niet om geduldig en liefdevol met jezelf te zijn. We hebben allemaal momenten van droefheid en negativiteit. Het is belangrijk om te accepteren wat is, maar uiteindelijk verder te gaan.

 

Youri Kramer

Youri is een ICT specialist en is gepassioneerd bezig om zichzelf verder te ontwikkelen. Aan de hand van KramerTalks neemt hij anderen mee in zijn ontwikkelingsproces. Informatie die hij opdoet geeft hij via dit platform weer door aan anderen. Met zijn artikelen probeert hij zijn leerstof om te zetten in lesstof.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: