a few months ago

Hoe kun je positief blijven in zware tijden

Heb je ooit opgemerkt hoe de hele wereld tegen je lijkt als de tijden zwaar zijn?

Je wordt laat wakker omdat je wekker niet afgaat, je morst je koffie of je mist je trein.

Een slechte start lijkt een domino-effect te hebben – tot de hele dag lijkt een afschrijving, omdat zo ongeveer alles dat zou kunnen fout gaan, fout gaat.

Aan de andere kant, wanneer je wakker wordt aan de rechterkant van het bed, lijkt alles op magische wijze samen te komen in je voordeel.

Je vindt wat extra geld dat je vergeten was in je jaszak. Een parkeerplaats lijkt wonderbaarlijk dicht bij de deur van jouw kantoor. Het meisje of de jongen waarin je geïnteresseerd bent, vraagt ​​je uit op een date na maanden van flirten.

Het ding is …

Het is niet dat sommige dagen meer magisch zijn, of gelukkiger dan anderen. Je houding (positief of negatief) is een directe weerspiegeling van waar je het meest over denkt, en je trekt het soort energie aan dat je uitstraalt.

Onderzoek suggereert dat geluk een keuze is die iedereen kan maken. Dus het is niet dat de wereld je anders behandelt, jij bent het die ervoor kiest om de wereld anders te zien. Positief, en in een nieuw licht.

Zoals psycholoog William James het stelt:

“De grootste ontdekking van welke generatie dan ook is dat een mens zijn leven kan veranderen door zijn houding te veranderen.”

Zelfs als het moeilijk is, is het zijn en voelen van een positieve keuze een keuze die je kunt maken. We weten hoe moeilijk dat kan zijn – vooral als je aan de slag gaat. Daarom hebben we deze lijst met tips samengesteld om jou te helpen jouw positiviteit te vergroten.

Dus lees verder en ontdek hoe je je leven en mindset kunt veranderen – en focus op altijd positief zijn.

 

“Eten is een noodzaak, maar gezond eten is een kunst.” – Onbekend

1. Eet goed, gezond voedsel

Wat je eet, speelt een cruciale rol in hoeveel energie je lichaam produceert, wat op zijn beurt je niveaus van mentale energie en focus beïnvloedt.

Volgens Mind (een liefdadigheidsinstelling voor de geestelijke gezondheidszorg) kan het verbeteren van jouw dieet positieve gevoelens, helderder denken, rustiger gemoedstoestanden en verhoogde energie bevorderen.

Zelfs zonder andere veranderingen, kan het eten van gezond, voedzaam en vol voedsel je positiviteit stimuleren en je vooruitzichten veranderen.

Volgens een onderzoek kunnen vitaminetekorten leiden tot een afname van de geestelijke gezondheid die leidt tot stress, angst, depressie, verslavingen en andere psychische stoornissen.

In contact komen met jouw huisarts voor tests en een discussie over jouw dieet, voedselintoleranties of allergieën, of essentiële voedingsstoffen, kan een belangrijke stap zijn in het nemen van controle over lichaam en geest.

Het eten van een gezond, uitgebalanceerd dieet van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitaminen, mineralen, eiwitten, vezels en antioxidanten, kan de cognitieve functie van je hersenen daadwerkelijk helpen verhogen, je alert houden en je stemming verlichten.

Hoewel het niet gemakkelijk is om je dieet te veranderen en slechte gewoonten te doorbreken, Is het organiseren van de eerste stap naar succes. Het maken van – en houden aan – een maaltijdplan kan helpen om jouw koelkast gevuld te houden met gezonde maaltijden en snacks, en je op weg naar succes brengen.

 

“Lichaamsbeweging verandert niet alleen je lichaam, het verandert je geest, je houding en je humeur.” – Onbekend

2. Regelmatig bewegen

De voordelen van regelmatige lichaamsbeweging zijn niet alleen zichtbaar als we in de spiegel kijken.

Artsen in de Mayo Clinic suggereren dat we elke dag 30 minuten aan matige lichaamsbeweging doen. Dat hoeft niet te betekenen dat je zweet op de sportschool of in een fitnessles – het kan iets eenvoudigs zijn als een stevige wandeling, zwemmen of zelfs het maaien van het gazon.

Uit een groot aantal onderzoeken is gebleken dat regelmatige lichaamsbeweging een cruciale manier is om het serotoninegehalte in jouw hersenen te verhogen. Serotonine is de chemische stof in jouw lichaam die verantwoordelijk is voor het in stand houden van jouw humeur balans – dus hogere niveaus van serotonine dragen bij aan gelukkiger, meer stabiele stemmingen en het vermogen om plezier en genot in dingen te vinden.

Meer bewegen genereert ook een hele reeks gezondheidsvoordelen: het verminderen van risico op hartproblemen, diabetes en beroerte; stress verminderen; hulp bij gewichtsverlies; je stemming verbeteren; en het verbeteren van geheugen en productiviteit. Een gezond lichaam betekent een gezonde geest en een positievere kijk op het leven.

 

“Het ding over meditatie is: je wordt meer en meer jij.” – David Lynch

3. Mediteren

De meeste mensen beschouwen mediteren als een poging om geen pijn te doen, en dat is het soort denken dat het gemakkelijk maakt om de rol te bagatelliseren van meditatie als een oefening van de geest.

Meditatie in de eenvoudigste bewoordingen is mindfulness. Mindfulness is het basale menselijke vermogen om volledig aanwezig te zijn, bewust van waar we zijn en wat we doen, en niet overdreven reactief of overweldigd door wat er om ons heen gebeurt. Deze dingen zijn allemaal van vitaal belang voor het behoud van een positieve houding.

Ondanks wat films en tv ons kunnen laten zien, hoeft meditatie niet per se in kleermakerszit te zitten en in de ruimte te staren – het enige dat nodig is, is een rustige ruimte in je hoofd vinden.

Deze praktijk – die door iedereen, overal en op elk moment kan worden uitgevoerd – heeft bewezen dat het de angst vermindert.

Afgezien van het verminderen van stress en het induceren van ontspanning, heeft een andere studie aangetoond dat meditatie ook kan veranderen hoe je de wereld om je heen waarneemt en verwerkt.

Als je een beginner bent bij meditatie, overweeg dan een subliminaal meditatiesteun te gebruiken om je te helpen ontspannen en je te concentreren. Het is normaal dat je moeite hebt met ontspannen wanneer je voor het eerst met meditatie begint, maar je zult het nog sneller onder de knie krijgen met behulp van suggesties die helpen de geest te zuiveren en de ademhaling te stabiliseren.

 

“We kunnen voor onszelf heel veel sterkere suggesties maken dan wie dan ook, wie die persoon ook is.” – Émile Coué

4. Probeer hypnose

We zijn in staat veel meer dan waar we onszelf voor lenen.

De bewuste geest kan heel beperkt zijn, en hypnose is een geweldige manier om hem te laten ontwaken en de grenzen te overschrijden die zijn gedefinieerd door je bewuste geest.

Door middel van hypnotherapie kun je je gedachten herprogrammeren en afstemmen op een positiever pad; en gebruik de vaardigheden en vaardigheden waarvan je niet wist dat je ze had. Alleen en in combinatie met meditatie is hypnose met succes gebruikt om verslavingen, gewichtstoename, stress, lichamelijke pijn, slapeloosheid en nog veel meer aan te pakken.

Hoewel hypnotherapie door een professional duur kan zijn, kun je zelf geleide hypnose proberen om te zien of dit iets is dat waar je verder in wilt gaan.

Met hypnose en meditatie is het de moeite waard om te onthouden om een ​​open geest te houden. Hoewel we als mens van nature sceptisch zijn, helpt ons soms iets nieuws ons op weg naar zelfontdekking, positief denken en zelfacceptatie.

 

“Omring jezelf met mensen die weerspiegelen wie je wilt zijn en hoe je wilt voelen, energieën zijn besmettelijk.” – Rachel Wolchin

5. Omring jezelf met positieve mensen

Het lijkt een basale premisse, maar het is aangetoond dat je jezelf omringt met positieve mensen kunnen je helpen om positiever te worden. Als sociale wezens stromen mensen inherent naar mensen die op hen lijken.

Volgens onderzoek van Time Magazine is stress besmettelijk. Hoe meer je jezelf ermee omringt, hoe groter de kans dat het je gedachten beïnvloedt en doordringt in je gedrag. Gelukkig tonen onderzoeken ook aan dat geluk besmettelijk is, wat ons een keuze laat!

We kunnen ons omringen met negatieve, fatalistische denkers; of we kunnen aangetrokken worden tot mensen met een gelukkiger, gezonder en positiever beeld van het leven.

Om hun positieve ingesteldheid te behouden, omringen positieve denkers zich met mensen en dingen die helpen hun houding te laten floreren.

We vertellen je niet om familieleden of vrienden te verwerpen die het moeilijk hebben! Alleen dat je bewust moet zijn van hoe de gedachten, acties en gedragingen van andere mensen je beïnvloeden; en hoe je dat zo nodig kunt tegengaan.

Je tijd doorbrengen met mensen die zoals jij zijn, met dezelfde interesses en hobby’s, kan bevrijdend en geruststellend zijn, je moet ook mensen zoeken met verschillende doelen en standpunten en hen toestaan ​​om je horizon te verruimen.

 

“Houd je gezicht voor de zon en je kunt geen schaduw zien.” – Helen Keller

6. Denk na over positieve dingen

De beste manier om een ​​skillset uit te breiden is om gewoontes te oefenen die ze versterken. Dit geldt ook voor de werkplek, het onderwijs, de oefening – en het opbouwen van een positieve mentaliteit.

De aard van de wereld waarin we vandaag leven, betekent dat onze hersenen veel intenser reageren op slecht nieuws dan op goed nieuws.

Hoewel we het nieuws of de huidige gebeurtenissen niet kunnen controleren, kunnen we deze standaardinstelling van het brein opheffen.

Maak er een gewoonte van om elke dag een paar minuten te besteden aan het reflecteren op die paar, positieve momenten die je tegenkomt. Houd een dagboek bij, maak een visiebord en bevestig waarom je hebt gekozen om deze dingen te noteren of vast te leggen.

Noteer jouw perceptie van positieve gebeurtenissen, houd een logboek bij van de veranderingen die je in jezelf wilt zien, evenals de wijzigingen die je al hebt aangebracht.

Bekijk dit regelmatig en pas ze aan waar nodig. Door je successen en de dingen die je gelukkig hebben gemaakt bij te houden, kun je zien hoeveel vooruitgang je hebt geboekt.

Je moet ook een punt maken om meer van de dingen te doen die je gelukkig maken!

Door een punt te maken van nadenken over de positieve kanten, zul je merken dat je leert om te zoeken naar het goede in situaties zonder erover na te denken. Je zult ook merken dat je beter kunt omgaan met negatieve informatie en stressvolle situaties.

 

“Dankbaarheid maakt genoeg van wat we hebben.” – Melody Beattie

7. Wees positief en dankbaar

Het ontwikkelen van een houding van dankbaarheid is een wetenschappelijk bewezen manier om een ​​positief gevoel van welzijn te creëren.

Net zoals jezelf omringen met positieve mensen en je concentreren op positieve dingen, is dit ook iets dat je kunt doen.

Dankbaar zijn is een van de meest effectieve manieren om je focus te verleggen naar de positieve dingen in je leven.

Volgens een studie in The Journal of Social Behavior en Personality, waarderen dankbare mensen de simpele geneugten in het leven, die ‘die genoegens in het leven zijn die beschikbaar zijn voor de meeste mensen’. 

Ze voelen zich dankbaar dat ze elke nacht in een warm bed slapen. toegang hebben tot voedsel, de gelegenheid aangrijpen die elke nieuwe dag met zich meebrengt, tijd buiten doorbrengen, voor de mensen die van je houden en voor je zorgen, en voor een lichaam dat je elke dag het leven laat ervaren – zijn allemaal geweldige plekken om te beginnen.

We nemen de eenvoudige handeling om ’s morgens als vanzelfsprekend wakker te worden … stel je voor hoe goed onze dag zou zijn als we wakker zouden worden met het doel en de dankbaarheid dat we elke dag iets doen waar we van houden.

 

“Laat los wie je denkt dat je hoort te zijn en wie je bent.” – Brene Brown

8. Spreek positief

Zoals met elke vorm van training, hoe meer je oefent, hoe beter je wordt. Dus oefen positief te zijn!

Als dit nieuw voor je is, is de gemakkelijkste manier om te beginnen positief te zijn als je nadenkt over wie je bent. Zeg tegen jezelf dat je geweldig bent. Zeg tegen jezelf dat je er goed uitziet. Vertel jezelf dat je geweldig werk hebt geleverd of je kinderen hebt grootgebracht of wat je ook doet.

Velen van ons vinden het gemakkelijk om anderen positief te praten. We geven ze een compliment – wetende dat we onszelf nooit op dezelfde manier zouden complimenteren. In ieder geval, spreek positief over anderen – je zult waarschijnlijk hun dag maken! Maar doe een extra speciale inspanning om positief op jezelf te reageren.

Wees eerlijk tegen jezelf, wees positief en doe je best om het goede in jezelf te zoeken. En wat je ook doet, concentreer je niet op het negatieve. Het is prima om niet van alles over jezelf te houden, maar concentreer je niet op wat je niet leuk vindt. We hebben allemaal positieve eigenschappen en het is aan jou om jezelf elke dag aan hen te herinneren.

Bonus Tip

Als je hard probeert te concentreren op het positieve, maar het gevoel hebt dat je een opfriscursus nodig hebt, lees dan enkele optimistische citaten! Positief advies en uitspraken zijn een goede manier om je manier van denken te veranderen. Neem 5 minuten van jouw koffiepauze om enkele positieve citaten en affirmaties te lezen en jouw dag te zien keren.

Blijf geïnspireerd!

 

 

Youri Kramer

Youri is een ICT specialist en is gepassioneerd bezig om zichzelf verder te ontwikkelen. Aan de hand van KramerTalks neemt hij anderen mee in zijn ontwikkelingsproces. Informatie die hij opdoet geeft hij via dit platform weer door aan anderen. Met zijn artikelen probeert hij zijn leerstof om te zetten in lesstof.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: